V rámci verejného obstarávania dokončenia úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové obdržala NDS koncom roka konečné ponuky od troch konzorcií. Najnižšiu cenu po druhýkrát ponúkla Skanska. Prvýkrát bola vylúčená za nesplnenie podmienok účasti.
Skanska u nás kráča cestou tŕnistou. Za kartelovú dohodu na projekte D1 Jánovce - Mengusovce dostala pokutu deväť miliónov eur. Uhradila ju ako jediná; spoločnosti Doprastav, Betamont, Inžinierske stavby a Mota Engil sa zaplateniu pokuty vyhýbajú.
Firma po tomto škandále a po tlaku materskej spoločnosti prijala etický kódex s nulovou toleranciou voči úplatkom. Nasledovala mizerná úspešnosť v štátnych tendroch. Ich poslednou významnou zákazkou bola D1 Budimír-Bidovce. Úsek postavili na čas a za dohodnutú cenu, čo je v našich končinách ojedinelý úkaz. Aj posledný spustený úsek D3 bol postavený na čas, no finančné dodatky ho spravili drahšími ako predpokladala NDS pred súťažou.
Vráťme sa však k aktuálnej druhej súťaži o tunel Višňové, kde dala Skanska znovu najnižšiu cenu - a nie o málo! Ak by Skanska zákazku dostali, budú tak môcť dokázať, že na Slovensku je možné stavať za dohodnuté ceny aj v prípade, že otvorene hovoríte nie politke úplatkov.
A čo ak ich opäť vylúčia? Potom zostáva pánom z NAKA už len spustiť poriadnu akciu na všetkých miestach od ministerstva dopravy až po NDS. Čo by ste povedali na krycie meno Buldozér?